Poznaj korzyści jakie niesie ze sobą aktywność fizyczna

Poznaj korzyści jakie niesie ze sobą aktywność fizyczna

<< powrót do porad

O tym, że warto regularnie ćwiczyć powinien wiedzieć każdy z nas. Systematyczny wysiłek fizyczny wywiera pozytywny wpływ na cały Nasz organizm. 

aktywność fizyczna

Źródło: http://hohenstein.de

Aktywność fizyczna towarzyszy ludzkości od wieków. Niegdyś sprawność fizyczna umożliwiała ludziom przetrwanie w trudnych warunkach egzystowania, obecnie jest ważna dla poprawy jakości i długości życia. Niestety bardzo często obserwuje się spadek znaczenia aktywności fizycznej wśród ludzi, czego skutkiem jest szerząca się „epidemia” nadwagi i otyłości.

Systematyczne wykonywanie ćwiczeń fizycznych ma dobroczynny wpływ na nasze ciało i umysł oraz pozwala regulować wagę ciała. Aktywność fizyczna niesie ze sobą niezliczoną ilość korzyści, oto najważniejsze z nich.

Chcesz żyć dłużej – ćwicz regularnie !
Liczne badania przeprowadzone przez naukowców dowodzą, że wykonywanie przez pięć dni w tygodniu pół godzinnych ćwiczeń wydłuża długość życia nawet o 3,5 roku, w przypadku tej samej aktywności fizycznej wykonywanej 3,4 razy w tygodniu zanotowano wydłużenie długości życia o 1,5 roku.

Chcesz uniknąć chorób nowotworowych i układu krążenia – ćwicz regularnie !
Badania przeprowadzone na grupie 200 tysięcy mężczyzn i 216 tysiącach kobiet wykazały, że wykonywanie codziennie 15 minut ćwiczeń o umiarkowanej intensywności obniża ryzyko zgonu z powodu chorób nowotworowych o 11 %, a z powodu chorób układu krążenia o 17%. Ponadto wydłużenie czasu trwania aktywności fizycznej o każde kolejne 15 minut znacznie zwiększa nasze szanse na uniknięcie tych chorób.

Chcesz podnieść libido – ćwicz regularnie !
Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono także, że umiarkowany ale regularny wysiłek fizyczny podnosi poziom testosteronu- hormonu odpowiedzialnego za popęd seksualny u kobiet i u mężczyzn.

Aktywna młodość – zdrowa starość !
Inne badania nad aktywnością fizyczną dowodzą, że osoby ćwiczące regularnie przez całe życie cieszą się wysoką sprawnością fizyczną w wieku starszym. Ponadto są zdrowsze, mniej chorują oraz dłużej zachowują młody wygląd. W tym celu naukowcy zalecają pół godzinny trening przez pięć dni w tygodniu.

Z przeprowadzonych badań wynika, że aktywność fizyczna jest bardzo ważna, niesie ze sobą niezliczoną ilość korzyści, należy jednak w tym miejscu podkreślić, że korzyści pojawią się tylko wtedy, gdy będzie ona regularna.

Nasi Eksperci:

Specjalista Dietetyki

Aleksander Wysocki

sylwia

Trener Personalny

Sylwia Księżopolska

makarewicz

Instruktor rekreacji ruchowej

Karolina Makarewicz

gren

Kosmetolog

Iza Greń

kubocka

Motywator

Aleksandra Kubok

Zobacz wszystkich naszych ekspertów!

Kalkulatory

masy ciała

Link

(C) Copyright by: latwe-odchudzanie - 2015
Wszelkie prawa do treści i materiałów użytych na tej stronie są zastrzeżone przez ich właścicieli.