Odżywka białkowa pomoże Ci schudnąć

Odżywka białkowa pomoże Ci schudnąć

<< powrót do porad

Jedni stosują je na rzeźbę, inni twierdzą, że jest idealne przy nabieraniu masy. Czy to możliwe, że białko ma także właściwości odchudzające? Szukając swojej drogi do uzyskania pięknej sylwetki, nieraz słyszy się, że białko może usprawnić proces pozbycia się tkanki tłuszczowej. Jednak jak jest naprawdę?

protein-powder-1024x679

Źródło: http://www.tlustezycie.pl/2012/07/biaeczko.html

Nierzadko kobiety negatywnie podchodzą do włączenia w swoją dietę shake’ów białkowych. Boja się, że zamiast schudnąć, nabiorą masy mięśniowej. Nic bardziej mylnego.
Najczęstszym sposobem na redukcję tkanki tłuszczowej jest ujemny bilans energetyczny. Dzięki takim zabiegom zmuszamy tłuszcz zapasowy znajdujący się w naszym ciele do redukcji. Aby łatwiej pozbywać się tłuszczu, najlepiej zapewnić sobie od 15% do 30% białka i obniżyć przy tym węglowodany do 40% – 50%, a tłuszczu staramy się spożywać między 15%, a 20%. Ten zabieg ułatwi nam spalanie tkanki tłuszczowej.

Jak to się dzieje, że białko odchudza?
Białko w diecie redukcyjnej działa przede wszystkim przyspieszająco na nasz metabolizm. Dlaczego tak się dzieje? Otóż w „rozłożenie” białka organizm musi włożyć nawet o 20% – 30% więcej energii. Stąd też bierze się efekt odchudzający. Dlatego też, jeśli przyjrzeć by się dietom redukcyjnym, znaleźlibyśmy tam sporo chudego mięsa, ryb oraz jaj, nie zapominając oczywiście o białku znajdującym się w shake’ach właśnie. Białko serwatkowe uważane jest bowiem za jedno z najbardziej wartościowych, a oparte na nim odżywki pozwalają szybko osiągnąć upragnione efekty

Jak zwiększyć ilość białka w naszej diecie?
Nie zawsze jednak łatwo jest zmienić nasze przyzwyczajenia i wprowadzić teorię w życie. W dzisiejszych czasach ludzie nie zawsze mają czas na samodzielne przygotowywanie swoich posiłków każdego ranka, czy też wieczorem po powrocie z wykańczającej pracy. Wolimy wtedy odpocząć, a rankiem nie chcemy zrywać się o świcie, aby przygotować sobie jedzenie. Wystarczy więc ograniczyć tłuszcz oraz węglowodany w daniach gotowych zjadanych na mieście, czy w przygotowanym później domowym obiedzie i kolacji, a „na drogę” zabrać bidon z gotowym, smakowitym shake’iem. Aktualnie producenci prześcigają się w smakach swoich proszków białkowych, dlatego jesteś pewien, że każdy znajdzie smak dla siebie. Począwszy od prostej wanilii, przez wszelakie owoce, nawet egzotyczne, a skończywszy na takich smakach jak snickers, czy wyszukane tiramisu. Możemy także urozmaić nasz poranny omlet z białek o dodatkowy zastrzyk protein, który spożyjemy przykładowo po wysiłku fizycznym. Nic nie stoi także na przeszkodzie, aby do miski z płatkami wlać wodę, czy chude mleko i kilka łyżek czystych protein. Taki posiłek na pewno doda nm energii na cały dzień pracy. Jeśli więc spożywasz za mało białka i nie wiesz jak nadrobić te braki, użyj białka w proszku i ciesz się smuklejszą sylwetką.

protein_foods

Źródło: http://bretcontreras.com/why-you-dont-really-need-a-post-workout-protein-shake/

Białko:
– podkręca nasz metabolizm,
– zapewnia sytość i zwalcza głód,
– pozwala na szybszą regenerację.

Jeśli chcesz uzyskać piękną sylwetkę, nie stroń więc od białka i nie bój się, że zamiast redukcji tłuszczu uzyskasz efekt przyrostu masy mięśniowej. Należy jednak przy tym pamiętać o odpowiedniej dla siebie fizycznej aktywności, która pomoże nam w dotarciu do wyznaczonych celów.

Nasi Eksperci:

Specjalista Dietetyki

Aleksander Wysocki

sylwia

Trener Personalny

Sylwia Księżopolska

makarewicz

Instruktor rekreacji ruchowej

Karolina Makarewicz

gren

Kosmetolog

Iza Greń

kubocka

Motywator

Aleksandra Kubok

Zobacz wszystkich naszych ekspertów!

Kalkulatory

masy ciała

Link

(C) Copyright by: latwe-odchudzanie - 2015
Wszelkie prawa do treści i materiałów użytych na tej stronie są zastrzeżone przez ich właścicieli.