Kalkulatory

Oblicz najważniejsze parametry Twojego organizmu za pomocą kalkulatorów.

Kalkulator BMI - określenie czy masa ciała jest prawidłowa
BMI (Body Mass Index, inaczej wskaźnik Queteleta II) jest to wskaźnik obliczany na podstawie wzrostu oraz masy ciała. Pomoże określić czy Twoja obecna waga jest prawidłowa, czy wymaga modyfikacji. Wynik wskaźnika BMI jest ważny ponieważ, oprócz wyglądu sylwetki, określa ryzyko wystąpienia chorób cywilizacyjnych, takich jak: cukrzyca, nadciśnienie, zawał serca.

Twoja waga (kg):

Twój wzrost (cm):

Tabela z interpretacją wyników
Kalkulator CPM - całkowita przemiana materii
Całkowita Przemiana Materii (CPM, czyli Total Metabolic Rate), jest to całodobowy wydatek energetyczny człowieka. Wskaźnik ten bierze pod uwagę zarówno energię jakiej potrzebujemy na podtrzymanie codziennych funkcji życiowych (czyli podstawową przemianę materii), jak i wydatek energetyczny pochodzący z codziennych czynności, pracy, ćwiczeń (czyli ponad podstawową przemianę materii). Otrzymany wynik dostarcza informacji ile energii, czyli kalorii powinniśmy zjadać w ciągu dnia, by mieć siłę na sprostanie obowiązkom i zadaniom dnia codziennego oraz utrzymać wagę na stałym poziomie.

Twoja waga (kg):

Twój wzrost (cm):

Twój wiek (lat):

Płeć:

Aktywność:

Kalkulator PPM - spoczynkowa przemiana materii
Podstawowa przemiana materii – PPM, czyli Basic Metabolic Rate, jest to ilość energii niezbędna na podtrzymanie podstawowych procesów życiowych tj. oddychanie, praca serca, krążenie krwi, odbudowę komórek i tkanek, napięcie mięśni, utrzymanie stałej temperatury ciała. W czasie zdrowego odchudzania nie powinniśmy spożywać mniej kalorii niż wskazuje wskaźnik PPM.

Twoja waga (kg):

Twój wzrost (cm):

Twój wiek (lat):

Płeć:

Kalkulator WHR - typ otyłości
Jabłko, czy gruszka? Badania naukowe wskazują, że na ryzyko wystąpienia chorób dieto zależnych ma nie tylko sama nadwaga, czy otyłość, ale przede wszystkim jej typ. Wyróżniamy dwa główne typy otyłości: typ jabłko i typ gruszka. Sprawdź, którym typem Ty jesteś. W tym celu zmierz obwód bioder i pasa, dokładnie na wysokości pępka. Brzuch powinien być rozluźniony, bez wciągania go, czy wypychania.

Obdów talii (cm):

Obwód bioder (cm):

Płeć:

Wskaźnik Lorenza - idealna masa ciała
Wskaźnik Lorenza to jeden ze wskaźników określający idealną wagę. Pomiaru dokonuje się na podstawie wzrostu i płci. Trzeba mieć świadomość, że otrzymany wynik jest wartością jedynie orientacyjną.

Wzrost (cm):

Płeć:

Wskaźnik Brocka - idealna masa ciała
Idealna masa ciała – Wskaźnik Broca to jeden z najczęściej używanych wskaźników określający właściwą masę ciała. Pomiaru dokonuje się na podstawie wzrostu i płci. Trzeba mieć świadomość, że otrzymany wynik jest wartością jedynie orientacyjną.

Wzrost (cm):

Płeć:

Wskaźnik YMCA - zawartość tkanki tłuszczowej
Zawartość tkanki tłuszczowej – Metoda YMCA. W czasie stosowania diety odchudzającej bardzo istotny jest pomiar tkanki tłuszczowej. Do pomiaru zawartości tkanki tłuszczowej w organizmie używa się specjalistycznych urządzeń medycznych. Dzięki temu możemy monitorować czy stosując dietę chudniemy z tkanki tłuszczowej, której chcemy się pozbyć, czy z mięśni, które są nam potrzebne, ponieważ od nich zależy poziom naszego metabolizmu. Jeśli nie posiadasz dostępu to urządzenia pomiarowego, możesz zmierzyć sobie tkankę tłuszczową za pomocą naszego kalkulatora. Aby dokonać pomiaru zmierz ile centymetrów masz w pasie. Pomiaru dokonaj na wysokości pępka. Bez wciągania i wypinania brzucha. Wpisz potrzebne dane do kalkulatora i sprawdź swój wynik.

Waga (cm):

Obwód talii (cm):

Płeć:

Porady dietetyczne

Kalkulatory

Kalkulatory

(C) Copyright by: latwe-odchudzanie - 2015
Wszelkie prawa do treści i materiałów użytych na tej stronie są zastrzeżone przez ich właścicieli.